Brev:
Opstart af grød - tvillinger på 4 mdr.
1. december 2011
Alder:
4 mdr.
Opstart af grød - tvillinger på 4 mdr.
Hejsa.
Jeg er startet op på grød med tvillingerne. Det går okay med den ene, men ikke den anden. Jeg ved godt at man ikke skal sammenligne dem, men mon jeg gør det rigtige?
E spiser 1 portion og virker til sagtens at kunne spise mere (hjemmelavet majsgrød). Lavet af 1 dl vand. Når E får grød prøver vi også at tilbyde L, men pigen vil ikke åbne munden, hun åbner ellers munden for alt andet ;) Når vi får noget grød ind i munden på hende brokker hun sig ikke, hun vil bare ikke åbne munden.
Skal jeg forsætte med at tilbyde hende hver dag når E alligevel får grød eller skal jeg holde en pause fra det? Jeg havde tænkt at E i næste uge skulle begynde på grød om morgnen også. E er en stor pige og L er normal. Hvis jeg begynder at give E 2 gange om dagen skal L så tilbydes begge gange, den ene eller slet ikke i en periode?
Amningen er helt stoppet nu, de er på ren flaske nu. Hvor meget skal til spise nu? Stadig 1/6 af sin kropsvægt? - for det spiser ingen af dem. Det svinger hvor meget de spiser i døgnet, men de er sjældent oppe på 1000 ml, L har slet ikke været deroppe og E har 1 gang. De virker veltilpasse begge to, og melder sig. De sover som de plejer, så jeg er som sådan ikke nervøs.
Så i store træk er mine spørgsmål om jeg skal tilbyde L og håbe hun en dag åbner munden og om hvor meget MME de skal spise i døgnet.
Ellers går det meget godt her, jeg er oven på igen efter min nedtur.
Hilsen tvillingemor