Opstart af grød - tvillinger på 4 mdr.

1. december 2011

Alder:
4 mdr.

Opstart af grød - tvillinger på 4 mdr.

Hejsa.

Jeg er startet op på grød med tvillingerne. Det går okay med den ene, men ikke den anden. Jeg ved godt at man ikke skal sammenligne dem, men mon jeg gør det rigtige?

E spiser 1 portion og virker til sagtens at kunne spise mere (hjemmelavet majsgrød). Lavet af 1 dl vand. Når E får grød prøver vi også at tilbyde L, men pigen vil ikke åbne munden, hun åbner ellers munden for alt andet ;) Når vi får noget grød ind i munden på hende brokker hun sig ikke, hun vil bare ikke åbne munden.

Skal jeg forsætte med at tilbyde hende hver dag når E alligevel får grød eller skal jeg holde en pause fra det? Jeg havde tænkt at E i næste uge skulle begynde på grød om morgnen også. E er en stor pige og L er normal. ...

Annonce

... Hvis jeg begynder at give E 2 gange om dagen skal L så tilbydes begge gange, den ene eller slet ikke i en periode?

Amningen er helt stoppet nu, de er på ren flaske nu. Hvor meget skal til spise nu? Stadig 1/6 af sin kropsvægt? - for det spiser ingen af dem. Det svinger hvor meget de spiser i døgnet, men de er sjældent oppe på 1000 ml, L har slet ikke været deroppe og E har 1 gang. De virker veltilpasse begge to, og melder sig. De sover som de plejer, så jeg er som sådan ikke nervøs.

Så i store træk er mine spørgsmål om jeg skal tilbyde L og håbe hun en dag åbner munden og om hvor meget MME de skal spise i døgnet.

Ellers går det meget godt her, jeg er oven på igen efter min nedtur.

Hilsen tvillingemor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Sexliv

Der er meget forskelligt hvornår både kvinden og manden har lyst til at genoptage sexlivet efter en fødsel. For nogle par går der mange måneder før de begge er parate.

Mange tror at det kun er kvinden der skal være parat, fordi det jo er hende der har født, men mænd der har oplevet deres kone føde og har set barnet komme ud af vagina, kan også have svært ved at genoptage sexlivet.

Efter fødslen er kvindes hormonbalance anderledes, end før hun blev gravid, og en...

Læs mere i Babylex

Proprioceptive sans

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Den proprioceptive sans kaldes også muskel-ledsansen, stillingssansen og den kinæstetiske/bevægelsessans. Denne sans er kroppens evne til at opfatte bevægelse, muskelkraft, kropsstilling, og det sker ved hjælp af...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen..

Jeg er så glad for du ikke er længere end et tryk på powerknappen væk... tak for din brevkasse!!

Jeg har virkelig brug for dine råd og viden.

Hilsen
Thilde, mor til Louie 7 måneder